Ofte stilte spørsmål

    Nedenfor finner du noen av de vanligste spørsmålene om TENA SmartCare.

    Hvordan fungerer skiftindikatoren?

    En gjenbrukbar sensor festes til utsiden av det absorberende produktet. Denne sporer urinmetningsnivåene på innsiden. Når det er tid for å vurdere et produktskift, får helsefagarbeiderne en varsling via TENA SmartCare Professional Care-appen på en smarttelefon. Alle varslinger og annen informasjon kan ses på TENA SmartCare-dashbordet, slik at pleiehjemmet kan følge opp og forbedre inkontinenspleien.

    Hva er formålet med systemet?

    Skiftindikatoren hjelper helsefagarbeidere med å forstå når inkontinensproduktene må skiftes hvis brukeren ikke kan kommunisere dette selv. Med skiftindikatoren trenger ikke helsefagarbeiderne lenger utføre hyppige manuelle sjekker, og dette betyr mindre forstyrrelser og mer verdighet for beboerne.

    Er det nødvendig med Wi-Fi på sykehjemmet?

    Helsefagarbeidernes håndholdte enheter må kobles til internett for å motta varsler enten via Wi-Fi eller mobildata.

    Oppdager systemet avføring?

    Nei, det gjør det ikke. For brukere med hyppige fekale episoder må man fortsatt utføre tradisjonelle manuelle sjekker.

    Har systemet blitt klinisk testet?

    Ja. Per i dag har én klinisk studie blitt utført, og flere er på vei. Systemet er klassifisert som en medisinsk utstyr i Europa og Nord-Amerika.

    Hvordan sikres og beskyttes informasjonen?

    Essity tar personvern på alvor. All behandling av personopplysninger, uavhengig av om vi er kontrollør eller behandler, gjøres i samsvar med gjeldende regler for databeskyttelse, som Personvernforordningen («GDPR»), e-personverndirektivet («ePrivacy Directive») og gjeldende lokale lover. Personvernpolicyen vår beskriver hvordan Essity samler inn og behandler personopplysninger og annen informasjon fra brukerne. Du kan lese mer om dette her.

    Hvilke produkter kan skiftindikatoren brukes med?

    Skiftindikatoren har blitt validert for bruk med de fleste TENA-produktene, som TENA Flex, TENA Pants, TENA Slip og TENA Comfort. Produktene må ha en tekstillignende ytterside og ha en absorberende kjerne som er lengre enn 40cm. Systemet har kun blitt validert for bruk med TENA-produkter.

    Hvilke mobile enheter kan brukes med TENA SmartCare Professional Care-appen?

    En håndholdt enhet med iOS 11 og senere, eller Android 7 og senere.

    Kan TENA SmartCare Skiftindikator brukes ved pleie hjemme?

    Se TENA SmartCare Skiftindikator for omsorg i hjemmet, les mer her.

    Hvor ofte bør utstyret skiftes?

    Antatt levetid er to år for senderen, og 12 uker for sensorstrips og batterier etter første bruk.

    Hvordan kaster jeg brukte sensorstrips, batterier og sendere?

    Sensorstrips, sendere og batterier er elektronisk avfall, og skal kastes i henhold til lokale forskrifter.

    Hva kan man se på TENA SmartCare-dashbordet?

    TENA SmartCare-dashbordet fungerer som et informasjonssenter for ledere og sykepleiere. Dashbordet gir en komplett oversikt over inkontinenspleie på hele sykehjemmet, inkludert status på beboerne, produktskift, svartid, i tillegg til relevant informasjon i sanntid og historikk på alle beboere.

    Høres dette interessant ut? Ta kontakt!

    Et begrenset antall pleiehjem vil bli tilbudt å evaluere og implementere skiftindikatoren i den tidlige lanseringsfasen. For mer informasjon, eller for å registrere interesse, kontakt oss via lenken nedenfor eller kontakt din lokale TENA-representant.

    Kontakt oss