Det ser ut til at du befinner deg i <country>

Gå til siden for ditt TENA-marked for lokal informasjon.

Knipeøvelser mot lekkasjene

Styrking av bekkenbunnsmuskulaturen vil redusere urinlekkasjene.
Kvinne ler mens hun har barnebarnet på fanget på en piknik

Den ene tingen som virkelig hjelper

Blæren din holdes på plass av en rekke muskler i bekkenbunnen. Så lenge disse musklene fungerer bra, har du full kontroll over når urin får komme ut. Det er når disse musklene mister elastisiteten at lekkasjer begynner å komme. Derfor er en av de viktigste tingene rundt håndtering av urinlekkasje å lære hvordan du kan isolere bekkenbunnsmusklene og trene dem jevnlig. Det er den tingen som fungerer best, fremfor alle andre ting, for å redusere urinlekkasje. 

Den usynlige treningen

Bekkenbunnstrening, eller knipeøvelser, kan du gjøre hvor som helst, når som helst – og ingen vil legge merke til det. På et møte, ved busstoppet eller ute på middag – bare knip, knip, knip. Den største jobben for deg er å huske å gjøre det.

Øvelser for bekkenbunnen

Gjør knipeøvelsene og ta grep om lekkasjene

To kvinner nyter en joggetur på en sti i skogen

Å leve med stressinkontinens

«Jeg trodde aldri at blæresvakhet skulle stå i veien for meg»

Margaret
60

Lykkelig moden kvinne tar på seg hjelm mens hun står ved noen sykler i byen

Tips og triks

Urinlekkasje trenger ikke styre livet ditt – bli informert og ta tilbake kontrollen

To kvinner med sykler sitter i gresset og hviler i en solrik eng

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.